نوشته شده توسط : ولی غلامی

آرم و لوگو چيست؟

براي درک اينکه طراحی لوگو چيست ، ابتدا بايد بفهميم که نشان واره براي چيست.
يک آرم براي… شناسايي است .
يک آرم از طريق استفاده از يک مارک ، پرچم ، نماد يا امضا يک شرکت يا محصول را مشخص مي کند. يک آرم به طور مستقيم شرکت را نمي فروشد و نه بندرت توصيف يک تجارت را نشان مي دهد. لوگوها معناي آنها را از کيفيت چيزي که آن را نشان مي دهد ، استخراج مي کنند ، و نه راه ديگر - آرم ها براي هويت وجود دارند و نه براي توضيح. به طور خلاصه ، اين که آرم به چه معني است از آنچه به نظر مي رسد از اهميت بيشتري برخوردار است .
براي نشان دادن اين مفهوم ، به طراحی لوگو آنلاين مانند افراد فکر کنيد. ما ترجيح مي دهيم که با نامهاي خود - جيمز ، دوروتي ، جان - به جاي توصيف گيج کننده و فراموش نشدني از خودمان مانند "مردي که هميشه صورتي مي پوشد و موهاي بلوند دارد" بخوانيم. با همين روش ، يک آرم نبايد به معناي واقعي کلمه توصيف کند که تجارت چه کاري انجام مي دهد ، بلکه تجارت را به روشي قابل تشخيص و به ياد ماندني مشخص مي کند.
توجه به اين نکته نيز حائز اهميت است كه تنها پس از آشنايي با يك آرم ، آيا به روشي كه قرار است بطور يکسان انجام شود ، عمل مي كند چگونه ما بايد نام افراد را بياموزيم تا آنها را شناسايي كنيم.
اين آرم تجارت يا کالايي را به ساده ترين شکل خود مشخص مي کند.
يکي از مسائل مهمي که براي يک سازمان ميتواند مطرح باشد طراحي لوگو ي آن است. لوگو ي شرکت شما ميتواند هميشه نام سازمان را به خاطر مشتري بياورد و در ذهن افراد باقي بماند.
يکي از مواردي که افراد هميشه در طراحی آرم در رابطه با آن تصور اشتباهي دارند مسئله استفاده از تصاوير است. برخي تصور ميکنند نمونه لوگو چيزي است که در آن بايد از تصويري استفاده شود. اما بايد گفت طراحي هاي لوگو گونه هاي متفاوتي دارد. برخي از آن ها شامل تصوير ميباشند مانند شرکت اپل، برخي ديگر مانند شرکت سوني تنها از تايپوگرافي يا نوشته استفاده ميکنند. اين تنها بسته به سليقه شما ميباشد و هيچ گونه اجباري در آن نيست.
تصور ديگر آن است که طراحی آرم و لوگو سازمان يا شرکت بايد مرتبط با فعاليت شرکت باشد، يعني شما بتوانيد با نگاه به لوگوي يک سازمان پي به نوع فعاليت آن سازمان نيز ببريد. هيچ اهميتي ندارد که به اين موضوع توجه داشته باشيد. بسياري از لوگوهاي معروف وجود دارند که به هيچ وجه نشان دهنده فعاليت سازمان مرتبطشان نيستند. براي نمونه لوگوي شرکت مرسدس بنز، اين لوگو تنها به مرور زمان شناخته شده و تبليغات و کيفيت محصولات اين شرکت باعث در خاطر ماندن اين لوگو شده است. شما نيز ميتوانيد به هنگام تبليغات خود، در کنار نام شرکت و سازمان خود، لوگوي خود را قرار دهيد تا به مرور زمان اين طرح در خاطر افراد نقش ببندد.
در طراحي يک لوگوي خوب و مناسب عوامل بسيار زيادي دخيل ميباشند. به خاطر داشته باشيد که همين بخش کوچک ميتواند معرف سازمان، برند، جايگاه و هويت کمپاني شما باشد. طراحي لوگو يکي از مهم ترين بخش هاي طراحي در هر سازمان ميباشد و باعث ميشود که روندهاي بعدي براي طراحي وب سايت شما نيز به دنبال آن شکل بگيرد.
اما چه چيز باعث ميشود يک لوگو خوب باشد؟
يک لوگوي خوب خواه يک تصوير باشد و يا فقط يک تايپوگراف بايد داراي قدرتي باشد که خود را به نمايش گذارد. يک لوگوي خوب، منحصر به فرد ميباشد و نبايد با لوگوي ديگر شرکت ها و کمپاني ها اشتباده گرفته شود، به ويژه با لوگوي ديگر رقبا. لوگوي شما نبايد داراي محدوديت زماني باشد. طراحي آن بايد به گونه اي باشد که در طول 10، 20 يا 50 سال دوام داشته باشد. طراحي لوگوي يک کمپاني ميتواند به راحتي در رابطه با آن کمپاني حسي را در مخاطب القا نمايد. بنابراين بايد در نظر داشته باشيد تا به بهترين شکل از اين خصويت بهره مند شويد. اينکه اين حس چگونه القا ميشود و اينکه آيا تأثير مثبتي بر مخاطب دارد يا خير کاملاً در دستان شما ميباشد، پس در طراحی لوگو ي خود دقت لازم را به عمل آوريد.

انواع مختلف طراحي نشانه و آرم

طراحي لوگو آبميوه

در مجموع سه نوع اصلي براي طراحي لوگو وجود دارد که عبارتند از:
لوگو تايپ
لوگوهاي مستقيم
لوگوهاي انتزاعي
لوگو تايپ ها
اين دسته از لوگوها، رايج ترين آن ها ميباشند و اغلب شامل يک شمايل متمايز به همراه يک فونت و تايپوگراف زيبا ميباشند. اين دسته از لوگو به ويژه ميتوانند براي کمپاني هايي مورد استفاده قرار گيرند که در آن واحد در چند تجارت فعاليت دارند.
بسياري از لوگوهايي که شما مي شناسيد، مانند سامسونگ، سوني، پلي استيشن و از اين قبيل، شامل اين دسته از لوگوها ميباشند. در اين چنين لوگوهايي با استفاده از طرح هاي ساده ميتوان شکل هايي به ياد ماندني از اسم يک کمپاني به وجود آورد. براي مثال يکي از معروف ترين اين لوگوها، لوگوي شرکت کوکا کولا ميباشد.

لوگو مستقيم

اما لوگوهاي مستقيم که باز هم جزو لوگوهاي رايج ميباشند از تصوير يا شکلي استفاده ميکنند که به نوعي با فعاليت آن برند در ارتباط است و شما با مشاهده آن متوجه زمينه کاري يک برند خواهيد شد. براي نمونه هنگامي که شما به لوگويي نگاه کنيد که تصوير يک برگر را نشان ميدهد، متوجه خواهيد شد که اين لوگو مربوط به يک فست فود يا رستوران ميباشد.

آرم انتزاعي

دسته آخر لوگوهاي انتزاعي هستند. چنين لوگوهايي نبايد مستقيماً در ارتباط با نوع فعاليت و يا نام شرکت باشند. به همين منظور ميتوانند گزينه مناسبي براي سازمان هايي باشند که چند فعاليت انجام مي دهند. يکي از معروف ترين اين لوگوها مربوط به شرکت Apple ميباشد. در صورتي که شما لوگوي اين شرکت را مشاهده نماييد نمي توانيد به زمينه فعاليت آن پي ببريد. به بيان ديگر ميتوان گفت لوگوي انتزاعي به گونه اي با نام يک کمپاني در ارتباط است و يا حسي را در رابطه با آن القا ميکند.
براي دريافتن اين مطلب که چه لوگويي براي کمپاني شما بهترين انتخاب ميباشد ابتدا بايد با اين 3 دسته آشنايي پيدا کنيد. پس از آن مرحله نحوه طراحي لوگو به ميان خواهد آمد که در آينده به اين موضوع نيز خواهيم پرداخت.
يک آرم برند شما نيست و هويت شما نيز نيست. طراحي لوگو ، طراحي هويت و نام تجاري همه نقش هاي متفاوتي دارند ، که در کنار هم ، يک تصوير درک شده براي يک تجارت يا محصول را تشکيل مي دهند.
است بوده است؛ بحث هاي اخير در وب در مورد اين موضوع، در مورد لوگوي خود را به نام تجاري خود را است. اگرچه ممکن است اين واقعيت داشته باشد ، اما هيچ توضيحي در مورد تفاوت هاي بين "مارک" ، "هويت" و "آرم" نديده ام. من مي خواهم اين را اصلاح کنم.
برند چيست؟
- تصويري از شرکت هاي عاطفي درک شده به عنوان يک کل را طراحی برند شکل مي دهد
هويت چيست؟ - جنبه هاي بصري که بخشي از برند کلي را تشکيل مي دهد.
آرم چيست؟ - يک آرماز طريق استفاده از يک مارک يا نماد ، يک تجارت را به ساده ترين شکل خود مشخص مي کند .
برندينگ چيست؟
برندسازي مطمئناً موضوعي سبک نيست - کل نشريات و صدها کتاب در مورد اين موضوع نوشته شده است ، با اين وجود براي خلاصه تر کردن آن مي توانيد "مارک" را به عنوان يک سازمان ، خدمات يا کالايي با "شخصيت" شکل دهيد که توصيف مي کند. با درک مخاطب. در اين يادداشت همچنين بايد اظهار داشت که يک طراح نمي تواند يک برند "بسازد" - فقط مخاطب مي تواند اين کار را انجام دهد. يک طراح پايه و اساس مارک را تشکيل مي دهد .
بسياري از مردم معتقدند که يک نام تجاري فقط از چند عنصر تشکيل شده است - برخي از رنگ ها ، برخي قلم ها ، يک ساخت لوگو ، يک شعار و شايد برخي از موسيقي ها نيز به آن اضافه شوند. در واقعيت ، اين بسيار پيچيده تر از آن است. ممکن است بگوييد که يک مارک يک تصوير شرکت است.
ايده اصلي و مفهوم اصلي در پس داشتن يک تصوير شرکتي اين است که هر کاري که يک شرکت انجام مي دهد ، هر آنچه را که در اختيار دارد و هر آنچه را که توليد مي کند بايد منعکس کننده ارزش ها و اهداف تجارت به عنوان يک کل باشد.
اين قوام اين ايده اصلي است که شرکت را تشکيل مي دهد ، آن را هدايت مي کند ، نشان مي دهد که چه چيزي را مي ايستد ، به چه اعتقاد دارد و چرا وجود دارد. اين صرفاً برخي از رنگ ها ، برخي از نوع هاي مختلف ، يک آرم و يک شعار نيست.
به عنوان نمونه ، بياييد به شرکت معروف IT ، اپل بپردازيم. اپل به عنوان يک شرکت ، يک فرهنگ سازماني انساني و يک اخلاق قوي شرکت را طراحي مي کند ، اين کار با داوطلبانه بودن ، حمايت از دلايل خوب و درگيري در جامعه مشخص مي شود. اين ارزش هاي کسب و کار در تمام کارهايي که انجام مي دهند ، از محصولات نوآورانه و تبليغاتشان ، گرفته تا خدمات به مشتري خود ، مشهود است. اپل يک برند عاطفي انساني است که واقعاً با مردم ارتباط برقرار مي کند - وقتي مردم محصولات يا خدمات خود را مي خرند يا از آنها استفاده مي کنند. آنها مانند يک قبيله بخشي از مارک تجاري را احساس مي کنند. اين ارتباط عاطفي است که نام تجاري آنها را ايجاد مي کند - نه صرفاً محصولات آنها و يک آرم اندازه نيش.
براي درک کامل تر از لوگو شرکت ، به زبان ساده ، من کتاب Wally Olin را توصيه مي کنم : کتابچه راهنماي برند که من نقل مي کنم "يک راهنماي ضروري و آسان براي مرجع نام تجاري درخشان" است.
طراحي هويت چيست؟
مهمترين نقش در "علامت تجاري" يا "تصوير شرکت" يک شرکت ، هويت آن است.
در بيشتر موارد ، طراحي هويت حول وسايل بصري مورد استفاده در يک شرکت استوار است ، که معمولاً در مجموعه اي از دستورالعمل ها جمع مي شوند. اين دستورالعملها که يک هويت را تشکيل مي دهند ، معمولاً نحوه استفاده از هويت را در انواع رسانه ها ، با استفاده از پالت هاي رنگي تأييد شده ، فونت ها ، چيدمان ها ، اندازه گيري ها و موارد ديگر به کار مي گيرند. اين دستورالعمل ها اطمينان مي دهند که هويت شرکت به طور منسجم نگه داشته مي شود ، که به نوبه خود ، به عنوان يک برند اجازه مي دهد به عنوان يک کل قابل تشخيص باشد.
هويت يا "تصوير" يک شرکت از بسياري از دستگاههاي تصويري تشکيل شده است:
لوگو (نمادي از کل هويت و مارک تجاري)
لوازم التحرير (Letterhead + کارت ويزيت + پاکت و غيره)
وثيقه بازاريابي (بروشور ، بروشور ، کتاب ، وب سايت و غيره)
محصولات و بسته بندي (محصولات فروخته شده و بسته بندي که در آن وارد مي شوند)
طراحي لباس (موارد ملموس لباس که توسط کارمندان پوشيده مي شود)
علائم (طراحي داخلي و خارجي)
پيام ها و اقدامات (پيام هاي ارسال شده از طريق روش هاي ارتباطي غير مستقيم يا مستقيم)
ساير ارتباطات (صدا ، بو ، لمس ، و غيره)
هر چيزي تصويري که نمايانگر تجارت باشد.
همه اين موارد يک هويت را تشکيل مي دهد و بايد از مارک به طور کلي پشتيباني کند. با اين حال ، اين آرم ، هويت و مارک تجاري شرکت هاي مختلف است که در يک مارک قابل شناسايي قرار گرفته اند. اين مارک نماد و نماد تجارت به عنوان يک کل است.

خلاصه:
نام تجاري - تصوير هيجاني شرکتها به عنوان يک کل درک شده است.
هويت - جنبه هاي بصري که بخشي از برند کلي را تشکيل مي دهد.
لوگو - شناسايي يک کسب و کار در ساده ترين شکل خود را از طريق استفاده از يک علامت يا آيکون .
چگونه مي توان مارک ، هويت و طراحي لوگو را خلاصه کرد؟ نظرات و افکار مانند هميشه خوش آمديد

منبع: ريوال





:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








------------------------------------------------------------ ------------------------------------ بک لینک , خرید بک لینک , فروش بک لینک , خرید بک لینک قوی , خرید بک لینک دائمی , بک لینک رایگان , سئو , بک لینک , خرید رپورتاژ آگهی , خرید رپورتاژ , خرید بک لینک انبوه , خرید بک لینک ارزان بک لینک بک لینک بک لینک بک لینک بک لینک قوی بک لینک قوی بک لینک قوی بک لینک قوی , بک لینک رایگان ایرانی , بک لینک چیست , خرید بک لینک قوی , خرید بک لینک ارزان , خرید بک لینک ارزون , خرید بک لینک بلاگفا , خرید بک لینک انبوه , خرید بک لینک ایرانی , خرید بک لینک خارجی , خرید بک لینک چیست , خرید بک لینک گروهی , خرید بک لینک معتبر بک لینک edu بک لینک edu بک لینک edu بک لینک edu بک لینک کامنت بک لینک کامنت بک لینک کامنت بک لینک کامنت ریپورتاژ آگهی ریپورتاژ آگهی ریپورتاژ آگهی ریپورتاژ آگهی بک لینک فالو , خریدبک لینک دائمی , خریدبک لینک دائمی,فروش بک لینک دائمی,خرید بک لینک ارزان,فروش بک لینک ارزان,خرید بک لینک قوی,فروش بک لینک قوی,خرید بک لینک گروهی,خرید بک لینک ارزون,فروش بک لینک ارزون,خرید بک لینک انبوه,فروش بک لینک انبوه,خرید بک لینک خارجی,فروش بک لینک خارجی,خرید بک لینک معتبر,خرید بک لینک ایرانی,خرید بک لینک با کیفیت,فروش بک لینک با کیفیت, بک لینک , خرید بک لینک , فروش بک لینک , خرید بک لینک قوی , بک لینک فالو بک لینک فالو بک لینک فالو خرید بک لینک خرید بک لینک خرید بک لینک خرید بک لینک بک لینک انبوه بک لینک انبوه بک لینک انبوه خرید بک لینک دائمی , بک لینک رایگان , سئو , بک لینک ها ,خرید بک لینک انبوه,بک لینک انبوه,بک لینک ارزان , خرید بک لینک ارزان,بکلینک,بک لینک قوی, خرید بک لینک با کیفیت , خرید بک لینک وبلاگ , فروش بک لینک , خریدبک لینک دائمی,فروش بک لینک دائمی,خرید بک لینک ارزان,فروش بک لینک ارزان,خرید بک لینک قوی,فروش بک لینک قوی,خرید بک لینک گروهی,خرید بک لینک ارزون بک لینک انبوه بک لینک ارزان بک لینک ارزان بک لینک ارزان بک لینک ارزان بک لینک وبلاگ بک لینک وبلاگ بک لینک وبلاگ ,فروش بک لینک ارزون,خرید بک لینک انبوه,فروش بک لینک انبوه,خرید بک لینک خارجی,فروش بک لینک خارجی,خرید بک لینک معتبر,خرید بک لینک ایرانی,خرید بک لینک با کیفیت,فروش بک لینک با کیفیت ,بکلینک,بک لینک چیست,بک لینک رایگان,بک لینک رایگان فارسی,بک لینک رایگان ایرانی,بک لینک بلاگفا,بک لینک ۸,بک لینک ارزان,بک لینک ها,بک لینک مجانی,بک لینک گوگل چیست,بک لینک سازی چیست بک لینک وبلاگ بک لینک رایگان بک لینک رایگان بک لینک رایگان بک لینک رایگان بک لینک مجانی بک لینک مجانی ,خرید بک لینک چیست,بک لینک رایگان گوگل,بک لینک رایگان برای سایت,بک لینک رایگان قوی,بک لینک رایگان واقعی,بک لینک رایگان برای وبلاگ,بک لینک رایگان ایران,بک لینک ساز رایگان,خرید بک لینک بلاگفا,بک لینک رنک ۸,بک لینک ارزان قیمت,خرید بک لینکارزان,فروش بک لینک ارزان,بک لینک های رایگان بک لینک مجانی بک لینک مجانی بک لینک دائمی بک لینک دائمی بک لینک دائمی بک لینک دائمی بک لینک با کیفیت بک لینک با کیفیت بک لینک با کیفیت بک لینک با کیفیت,بک لینک های سایت,بک لینک های یک سایت,بک لینک های الکسا,مشاهده بک لینک های سایت,نمایش بک لینک های سایت,بررسی بک لینک های سایت,تعداد بک لینک های سایت,دیدن بک لینک های سایت آمار دوم دبیرستان آمار سال دوم دبیرستان آمار و مدلسازی دوم دبیرستان آمار و مدلسازی سوم تجربی بروزه آمار پاسخ تمرینات آمار دوم دبیرستان پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پاورپوینت آمار دوم دبیرستان پرسش نامه آمار پرسش نامه آماری پرسشنامه آمار پرسشنامه آمار دوم دبیرستان پرسشنامه آمار سوم تجربی پرسشنامه آماری پرسشنامه آماری سوم دبیرستان پرسشنامه برای درس آمار پرسشنامه پروژه آمار پروزه آمار پروزه آمار دوم دبیرستان پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروزه آماری پروزه های آماری پروژه آمار پروژه آمار doc پروژه آمار برای سوم تجربی پروژه آمار دانش آموزی پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار درباره طلاق پروژه آمار دوم انسانی پروژه آمار دوم دبیرستان پروژه آمار دوم دبیرستان رایگان پروژه آمار دوم ریاضی پروژه آمار رایگان پروژه آمار رایگان با نمودار پروژه آمار رایگان ورد پروژه آمار سال دوم پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار سال دوم دبیرستان پروژه آمار سال سوم تجربی پروژه آمار سال سوم دبیرستان پروژه آمار سوم تجربی پروژه آمار سوم تجربی رایگان پروژه آمار سوم دبیرستان پروژه آمار سوم دبیرستان تجربی پروژه آمار سوم دبیرستان رایگان پروژه آمار طلاق پروژه آمار قد دانش آموزان پروژه آمار و مدل سازی پروژه آمار و مدلسازی پروژه آمار و مدلسازی پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان دوم دبیرستان پروژه آمار و مدلسازی رایگان پروژه آمار و مدلسازی سوم تجربی پروژه آمار و مدلسازي پروژه آمارسوم دبیرستان پروژه آماری پروژه آماری دبیرستان پروژه آماری درباره طلاق پروژه آماری دوم دبیرستان پروژه آماری رایگان پروژه آماری سال دوم دبیرستان پروژه آماری سال سوم تجربی پروژه آماری سوم تجربی پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آماری سوم دبیرستان پروژه آماری سوم دبیرستان تجربی پروژه آماری طلاق پروژه آماري پروژه در مورد آمار پروژه درس آمار پروژه درس آمار دوم دبیرستان پروژه درس آمار سوم تجربی پروژه درس آمار و مدلسازی پروژه رایگان آمار پروژه های آمار پروژه های آمار دوم دبیرستان پروژه های آمار سوم تجربی پروژه های آماری پروژه های آماری دوم دبیرستان پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار پروژه های آماری رایگان پروژه هاي آماري پروژه ی آمار پروژه ی آمار دوم دبیرستان پروژه ی آمار سال دوم دبیرستان پروژه ی آمار سال سوم تجربی پروژه ی آمار سوم تجربی پروژه ی آمار و مدلسازی پروژه ی آماری تحقیق آمار تحقیق آمار دوم دبیرستان تحقیق آمار دوم دبیرستان رایگان تحقیق آمار رایگان تحقیق آمار سال دوم دبیرستان تحقیق آمار سال سوم تجربی تحقیق آمار سال سوم دبیرستان تحقیق آمار سوم تجربی تحقیق دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان آمار سوم دبیرستان تحقیق آماری تحقیق آماری با نمودار تحقیق آماری با نمودار pdf تحقیق آماری با نمودار رایگان تحقیق آماری دوم دبیرستان تحقیق آماری رایگان تحقیق آماری رایگان با نمودار تحقیق برای آمار تحقیق برای درس آمار تحقیق پروژه آمار تحقیق پروژه آمار دوم دبیرستان تحقیق پروژه آماری تحقیق دانش آموزی تحقیق در مورد آمار تحقیق در مورد آمار طلاق تحقیق در مورد آمار و احتمالات تحقیق در مورد آمار و مدلسازی پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار تحقیق در مورد پروژه آماری تحقیق در مورد واریانس تحقیق درباره آمار تحقیق درس آمار تحقیق درمورد آمار تحقیق های آماری تحقیقات آماری تحقيق آمار تحقيق آماري تحقيق در مورد آمار جواب تمرینات آمار دوم دبیرستان جواب تمرینات آمار و مدلسازی خرید پروژه آمار داده های آماری برای پروژه دانلود پروزه آمار دانلود پروژه آمار دانلود پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان دانلود پروژه آمار دوم دبیرستان دانلود پروژه آمار رایگان دانلود پروژه آمار رایگان با فرمت word دانلود پروژه آمار سوم تجربی دانلود پروژه آمار سوم دبیرستان دانلود پروژه آماری دانلود پروژه آماری رایگان دانلود تحقیق آمار دانلود تحقیق آمار دوم دبیرستان دانلود حاشیه برای ورد دانلود رایگان پروژه آمار دانلود رایگان پروژه آمار با نمودار دانلود رایگان پروژه آمار سوم تجربی دانلود رایگان پروژه آماری مقاله آمار مقاله آمار همراه با نمودار پروژه آمار دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار مقاله آماری با نمودار مقاله کاربرد آمار در روانشناسی مقدمه ای برای پروژه آمار مقدمه ای برای پروژه ی آمار مقدمه آمار و مدلسازی مقدمه برای پروژه آمار مقدمه برای تحقیق آمار مقدمه پروژه آمار مقدمه پروژه آمار موضوع آمار موضوع آماری موضوع برای آمار موضوع برای پروژه آمار موضوع پروژه آمار موضوع پروژه آمار دوم دبیرستان موضوع پروژه آمار سوم تجربی موضوع پروژه آماری موضوع پروژه برای درس آمار موضوع تحقیق آمار موضوع تحقیق آمار موضوع دانلود پروژه آمار پروژه آمار دبیرستان پروژه آمار رایگان پروژه آمار دانلود پروژه آمار تحقیق آماری موضوعات آماری موضوعات پروژه آمار موضوعات پروژه های آماری موضوعات تحقیق آماری نمودار مستطیلی نمودار میله ای نمونه ای از پروژه آمار نمونه پرسشنامه آماری نمونه پروژه آمار نمونه پروژه آمار دوم دبیرستان نمونه پروژه آمار سوم تجربی نمونه پروژه آماری نمونه تحقیق آمار نمونه تحقیق آماری نمونه هایی از پروژه های آماری یک نمونه تحقیق آماری
رساله معماری مطالعات معماری رساله معماری مطالعات معماری پایان نامه معماری طرح نهایی معماری